top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverJasmijn

Enkele voorbeelden uit de praktijk

Lukt het je om stop te zeggen als je iets niet wil, hoe die je dat op school met vriendjes? Ja hoor, dat kan ik wel. Mylo laat ons daarna iets zien: hij loopt zo langs dit mannetje en duwt hem voorzichtig aan de kant. ‘Hij vindt dat ik het nog niet kan..’



Met Mylo tegenover haar hebben we besproken welke kwaliteiten ze heeft en waar ze trots op is en welke lastiger zijn. De hele tijd stond Mylo stil en soms gaf hij een liefdevolle snuit om te steunen of ter bevestiging.



De getallenlijn tot 10 gelopen samen met Mylo. Eerst van 1 naar 10, daarna terug van 10 naar 0. Pfff, dat was best lastig, maar met behulp van Mylo zijn tempo en stilstaan is het gelukt.



'Zo, dit is mijn huis, niemand mag erin'. Het leek haar zo makkelijk, maar na veel oefenen, haar lichaamshouding en doorzettingsvermogen is het haar gelukt. De paarden bleven netjes aan de rand staan en bleven uit haar huis.


Ze wil een keuze maken, wat moet ik doen. We maken 2 vakken en ze gaat voelen, hoe voelt dit vak, waarom zou je dit vak kiezen? Ze heeft beide vakken gevoeld, ervaren en benoemd. Ze loopt een rondje met Flint en loopt meteen door naar vak 2. ‘Zo, dit is wat ik moet gaan doen, iedereen zegt het, dat ik het makkelijk kan en Flint laat het mij voelen, hij steunt mij’


124 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page